Air Jooga & Air Jooga Core

Air Jooga & Air Jooga Core

Air Jooga & Air Jooga Core

Anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää!

 

Air Jooga, eli ilmajooga on uudenlainen joogaharjoitus jossa käytetään apuna katosta riippuvaa silkkiliinaa. Tunti on hauska ja erilainen joogatunti, jonka keskiössä on monipuolinen asanaharjoitus, joka sopii kenelle tahansa***. Air Jooga harjoitukset lisäävät liikkuvuutta, lihasvoimaa, sekä avaavat hengitystä ja hengityksen merkitystä. Osa asanaharjoituksesta tehdään perinteisesti lattialla, osittain silkkiliinassa tai kokonaan leijuen.

Liinalla saadaan jaettua keho painoa ja ohjattua painovoimaa paremmin haluamaamme kehon osaan. Monet Air Jooga asennot on suunniteltu avaamaan hengitystä, liinana hieroessa mm. kylkikoria ja harjoitus aloitetaan tai päätetään hengitysharjoituksilla. Harjoitus antaa uudenlaista katsonta kantaa perinteisiin jooga asentoihin ja antamaan samalla paremman kokonaiskuvan liikkeestä ja liikkeen antamista hyödyistä.  Liina myös auttaa saavuttamaan myös hyvin haastavatkin liikkeet, joita ei ilman liinaa saisi harjoiteltua esim. turvallinen käsillä seisonta.

Air Jooga Take Off / alkeet anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää !
Air Jooga harjoitus yhdistää perinteisen lattialla tehtävän joogan ja kankaassa leijuvan kehon leikkisäksi kehoa lempeästi voimistavaksi ja avaavaksi kokonaisuudeksi. Tunnille teemme myös liinaan kanssa lyhyitä ylösalaisin olevia liikkeitä, jotka voimistavat verenkiertoa, rauhoittavat kehoa ja piristävät mieltä. Tunti sopii sekä uudelle harrastajalle, että hieman jo kokemusta lajista omaavalle, joka haluaa syventää omaa lattialla tehtävää asanaharjoitusta. Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä.

Air Jooga Smooth Flight Ihana leijumisen keveys.
Smooth Flight tunti on perus ilmajooga tuntia on kevyempi ja rauhallisempi hyvänolon ja hyvän mielen tunti. Harjoitus aloitetaan ja päätetään kankaassa rentoutumisella ja tunnin perus ajatus on rentouttaa ja avata kehoa lempeästi, ilman ylösalaisin tehtäviä liikkeitä, joten harjoitukseen voi tulla niin ensikertalaisena kuin ilmajoogaa pitkään tehneenä. Tunnilla saatetaan käyttää äänimaljoja.Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä.


Air Jooga Frequent Flyer Ylös, korkeammalle, kohti uusia ulottuvuuksia.
Frequent Flyer -tunti on perus ilmajooga tuntia on voimakkaampi ja haastavampi hyvänolon ja hyvän mielen ilmajooga tunti. Tunnilla pääsee kokeilemaan kehon voimaa, liikkuvuutta kuin myös omaa rohkeutta. Voimakkaan harjoituksen vastapainoksi tunti päätetään leijuvaan savasanaan tai leijuvaan meditaatioon. Kaikille tunneillemme voi tulla ilman aiempaa kokemusta Ilmajoogasta, mutta jotta harjoitus on sinulle sopiva, suosittelemme ensimmäiseksi ilmajooga tunniksi Air Jooga Take Off tuntia. Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä.

Air Jooga Core Harjoitus tehdään Air Jooga liinalla ja oman kehon painolla joten tällä tunnilla pääset nauttimaan lihasvoima liikkeistä  maan vetovoimaan vastaan. Kohdealue harjoittelussa on olkapäistä polviin ja painotus on selän ja vatsan syvillä lihaksilla. Air Jooga Core tunnin suurimpiin etuihin kuuluu se, että se antaa kaikille johdonmukaisen, hauskan, vaihtelevan ja tehokkaan tavan saavuttaa kehon voimaa ja liikkuvuutta - olitpa sitten vasta alkamassa kuntoilua tai treenannut jo vuosia.

Air Jooga tunneillamme on turvallisuus keskeinen tekijä, seuraamalla alla olevia ohjeita takaat itsellesi ja kanssa joogeille mahdollisimman turvallisen ja mukavan harjoituksen.
Lue alla oleva tarkkaan ja kuittaa vastaanotossa ennen tuntia allekirjoituksellasi sekä nimen selvennyksellä.
Ennen tuntia:
*Pukeudu mieluiten ihonmyötäisiin pitkiin housuihin ja pitkähihaiseen paitaan, vähintään t-paitaan.
*Poista kaikki näkyvät korut ennen tuntia (kaulakorut, sormukset, korvakorut, lävistykset jotka ei jää vaatteiden alle) koska nämä voivat vahingoittaa sinua ja kangasta.
*Pitkät hiukset kannattaa laittaa ponnarille vain kumilenkillä. Poista pinnit, nipsut ja nutturat.
*Puhdista kasvoilta meikki.
*Ethän tule suoraan Hot tunnilta hikisissä vaatteissa. Vaatteiden vaihto takaa mukavan tunnin
*Kesällä: Puhdista jalat, jotta kangas säilyy puhtaana käytön jälkeen.
*Jos sinulla on pitkät kynnet tai rakenne kynnet kysy ohjaajalta ohjeita otteisiin, jotta et vahingoita itseäsi tai Air kangasta.

Salissa:
*Valitse liina, joka riippuu suurin piirtein lonkkanivelesi korkeudella.
*Levitä mattosi valitsemasi liinan alle, ja käy istumaan tai makaamaan matolle. Liinaan mennään vasta kun ohjaaja antaa siihen luvan. Rentoudu hiljaisuudessa ennen tunnin alkua.
*Kuuntele aina ohjaajan ohjeet loppuun asti, älä lähde tekemään liikkeitä itsenäisesti, vaikka tietäisitkin miten liike toteutetaan.

Jokainen osallistuu harjoitukseen omalla vastuulla, ja tiedostaa ilmassa tehtävän harjoituksen riskit. Tunnin ohjaaja tai Yoga Nordic Oy ei vastaa loukkaantumisista harjoituksessa. Air Jooga harjoitus ei ole paras mahdollinen harjoitusmuoto mikäli kärsit akuutista kiputilasta, korkeasta verenpaineesta, tasapainohäiriöistä tai raskauden aikana. Kysy ohjaajalta muita jooga lajeja. Allekirjoituksellasi takaat, että olet lukenut, ymmärtänyt ja hyväksynyt yllä olevan.
Tunneilla käytetään joogamattoa.


Harjoitusta ei suositella:
-Viherkaihti potilaille
-Korkean verenpaineen potilaille
-Matalan verenpaineen potilaille
-Akuutissa välilevyn tyrässä oleville
-Raskaana oleville.
-Kuukautisten aikana. Ylösalaisin oleminen saattaa vaikuttaa hormonaaliseen kiertoon.