News

27.11.2014
Air Joogaa studioillemme!

Air Joogaa studioillemme!

Yoga Nordic ylpeänä esittää!
Air Jooga, eli ilmajooga on joogaharjoitus jossa käytetään apuna katosta riippuvaa silkkitrapetsia. Tunti ei ole akrobaattinen, perinteinen jooga asanaharjoitus on keskeinen ja tunti sopii kenelle tahansa. Trapetsi riippuu suurinpiirtein lantion korkeudella. Osa asanaharjoituksesta tehdään perinteisesti lattialla, osa silkkitrapetsista osittain tai kokonaan riippuen. Olemme rakentaneet kolme erityyppistä niin aloitteleville, kokeneille kuin rentouttavaa harjoitusta hakeville omat tuntikokonaisudet.

Air Jooga - take off tunnilla haemme tuntumaa ilmajoogaan ja liinan käyttöön. Tunti sopii sekä uudelle harrastajalle, että hieman jo kokemusta lajista omaavalle, joka haluaa syventää omaa asanaharjoitustaan. Kaikki muut Air Jooga tunnit vaativat muutaman take off tunnin käymistä ensin.

Air Jooga - frequent flyer tunnille osallistuessasi toivomme, että olet jo useamman kerran käynyt Air Jooga - take off tunneilla. Otamme vähän enemmän tuntumaa ilmassa tehtäviin asanoihin ja ilmajooga -liinan varassa roikkumiseen.

Air Jooga - smooth flight tunti on restoratiivinen ja rauhallinen, jossa käytetään ilmajooga liinaa apuvälineenä ja tukena avaavassa asanaharjoituksessa. Myös Air Jooga - smooth flight tunti vaatii ensi osallistumaan muutamalle Air Jooga - take off tunnille, jotta sinulla on tuntumaa ilmajooga liinan käytöstä.

Air Pilates on keskivartalon lihaksiin keskittyvä harjoitus, jossa käytetään Air Joogan liinaa hyväksi. Osa liikkeistä tehdään liinan varassa, joten suosittelemme muutaman Air Jooga - take off tunnin käymistä ensin.  Haasta keskivartalosi työskentelemään oman painosi voimalla.

Air jooga tunteja pääset kokeilemaan Helsingissä, Vantaalla, sekä Espoossa.

Air Jooga –tuntien turvallisuus- ja mukavuusohjeistus

Pukeudu mieluiten ihonmyötäisiin pitkiin housuihin ja pitkähihaiseen paitaan.
•Poista kaikki näkyvät korut ennen tuntia (kaulakorut, sormukset, korvakorut, lävistykset jotka ei jää vaatteiden alle)
•Pitkät hiukset kannattaa laittaa ponnarille vain kumilenkillä, pinnit, nipsut ja nutturat pois.
•Puhdista kasvoilta meikki.
•Ethän tule suoraan Hot tunnilta hikisissä vaatteissa.
•Puhdista jalat.
•Jos sinulla on pitkät kynnet tai rakennekynnet kysy ohjaajalta ohjeita otteisiin.
•Kuuntele aina ohjaajan ohjeet loppuun asti, älä lähde tekemään liikkeitä itsenäisesti, vaikka tietäisitkin miten liike toteutetaan.