News

18.04.2018
Anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää!

Anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää!

Air Joogasta on muutamassa vuodessa tullut erittäin suosittu laji, jota voit harjoittaa kaikilla Yoga Nordic kouluilla.
Air Jooga harjoitukset lisäävät liikkuvuutta, lihasvoimaa, sekä avaavat hengitystä ja hengityksen merkitystä. Osa asanaharjoituksesta tehdään perinteisesti lattialla, osittain silkkiliinassa tai kokonaan leijuen.

Katso Air Jooga Video tästä


Kesän tuntitarjonnasta löydät niin pehmeyttä ja keveyttäa olevia tunteja kuin voimaa ja rohkeutta vaativia kokonaisuuksia. Tutustu Air Jooga valikoimamme ja ilmoittaudu tunneillemme.

Air Jooga - Advance Ylös, korkeammalle, kohti uusia ulottuvuuksia.
Air Jooga Advance -tunnilla pääsee kokeilemaan kehon voimaa, liikkuvuutta kuin myös omaa rohkeutta. Voimakkaan harjoituksen vastapainoksi tunti päätetään hengitysharjoituksen päätteeksi leijuvaan rentoutukseen tai meditaatioon. Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä.


Air Jooga Beginner anna kehosi, mielesi ja sielusi lentää !

Air Jooga harjoitus yhdistää perinteisen lattialla tehtävän joogan ja kankaassa leijuvan kehon leikkisäksi kehoa lempeästi voimistavaksi ja avaavaksi kokonaisuudeksi. Tunnille teemme myös liinaan kanssa lyhyitä ylösalaisin olevia liikkeitä, jotka voimistavat verenkiertoa, rauhoittavat kehoa ja piristävät mieltä. Tunti sopii sekä uudelle harrastajalle, että hieman jo kokemusta lajista omaavalle, joka haluaa syventää omaa lattialla tehtävää asanaharjoitusta. Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä.


Air Jooga - Smooth Ihana leijumisen keveys.
Air Jooga Lempeä tunti on perus ilmajooga tuntia on kevyempi ja rauhallisempi hyvänolon ja hyvän mielen tunti. Harjoitus aloitetaan ja päätetään kankaassa rentoutumisella ja tunnin perus ajatus on rentouttaa ja avata kehoa lempeästi ja lyhyitä ylösalaisin tehtäviä liikkeitä tehdään harjoituksessa vain muutama , joten harjoitukseen voi tulla niin ensikertalaisena kuin ilmajoogaa pitkään tehneenä. Tunnilla saatetaan käyttää äänimaljoja. Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä.


Air Jooga Flow Anna virtaavan liikkeen puhdistaa mieli.
Air Jooga Flow on pehmeästi virtaava Vinyasa Flow harjoitus, joka saumattomasti yhdistää hengityksen tahdissa tehtävän lattia harjoituksen ja Air Jooga silkin yhdeksi kokonaisuudeksi.
Tähän harjoitukseen ovat tervetulleet niin ensikertalaiset, kuin kokeneetkin Vinyasa joogan harjoittajat.


Air Jooga Core 60min
Keskivartalon voimaa korostava harjoitus tehdään Air Jooga liinalla ja oman kehon painolla joten tällä tunnilla pääset nauttimaan lihasvoima liikkeistä  maan vetovoimaan vastaan. Kohdealue harjoittelussa on olkapäistä polviin ja painotus on selän ja vatsan syvillä lihaksilla. Air Jooga Core tunnin suurimpiin etuihin kuuluu se, että se antaa kaikille johdonmukaisen, hauskan, vaihtelevan ja tehokkaan tavan saavuttaa kehon voimaa ja liikkuvuutta - olitpa sitten vasta alkamassa kuntoilua tai harjoittanut jooga asanoita jo vuosia.


Air Jooga - Smooth with Healing Sounds 120min
Ihana leijumisen keveys ja kauniisti soivat instrumentit yhdistyvät tässä erikoispitkässä harjoituksessa .

Harjoitus on kevyt ja rauhallinen kehoa avaava ja rentouttava hyvänolon ja hyvän mielen kokonaisuus. Harjoitus aloitetaan ja päätetään kankaassa rentoutumisella ja tunnin perus ajatus on rentouttaa ja avata kehoa lempeästi ja lyhyitä ylösalaisin tehtäviä liikkeitä tehdään harjoituksessa vain muutama , joten harjoitukseen voi tulla niin ensikertalaisena kuin ilmajoogaa pitkään tehneenä. Tunnilla käytetään äänimaljoja, äänikelloja ja gongeja. Harjoitus tehdään normaalissa huoneenlämmössä.


Air Jooga tunneillamme on turvallisuus keskeinen tekijä, seuraamalla alla olevia ohjeita takaat itsellesi ja kanssa joogeille mahdollisimman turvallisen ja mukavan harjoituksen.

Lue alla oleva tarkkaan ja kuittaa vastaanotossa ennen tuntia allekirjoituksellasi sekä nimen selvennyksellä.

Ennen tuntia:
*Pukeudu mieluiten ihonmyötäisiin pitkiin housuihin, joissa Ei ole vetoketjua ja pitkähihaiseen paitaan, vähintään t-paitaan.
*Poista kaikki näkyvät korut ennen tuntia (kaulakorut, sormukset, korvakorut, lävistykset jotka ei jää vaatteiden alle) koska nämä voivat vahingoittaa sinua ja kangasta.
*Pitkät hiukset kannattaa laittaa ponnarille vain kumilenkillä. Poista pinnit, nipsut ja nutturat.
*Puhdista kasvoilta meikki.
*Ethän tule suoraan Hot tunnilta hikisissä vaatteissa. Vaatteiden vaihto takaa mukavan tunnin
*Kesällä: Puhdista jalat, jotta kangas säilyy puhtaana käytön jälkeen.
*Jos sinulla on pitkät kynnet tai rakenne kynnet kysy ohjaajalta ohjeita otteisiin, jotta et vahingoita itseäsi tai Air kangasta.

Salissa:
*Valitse liina, joka riippuu suurin piirtein lonkkanivelesi korkeudella.
*Levitä mattosi valitsemasi liinan alle, ja käy istumaan tai makaamaan matolle. Liinaan mennään vasta kun ohjaaja antaa siihen luvan. Rentoudu hiljaisuudessa ennen tunnin alkua.
*Kuuntele aina ohjaajan ohjeet loppuun asti, älä lähde tekemään liikkeitä itsenäisesti, vaikka tietäisitkin miten liike toteutetaan.

Jokainen osallistuu harjoitukseen omalla vastuulla, ja tiedostaa ilmassa tehtävän harjoituksen riskit. Tunnin ohjaaja tai Yoga Nordic Oy ei vastaa loukkaantumisista harjoituksessa. Air Jooga harjoitus ei ole paras mahdollinen harjoitusmuoto mikäli kärsit akuutista kiputilasta, korkeasta verenpaineesta, tasapainohäiriöistä tai raskauden aikana. Kysy ohjaajalta muita jooga lajeja. Allekirjoituksellasi takaat, että olet lukenut, ymmärtänyt ja hyväksynyt yllä olevan.
Tunneilla käytetään joogamattoa.


Harjoitusta ei suositella:
-Viherkaihti potilaille
-Korkean verenpaineen potilaille
-Matalan verenpaineen potilaille
-Akuutissa välilevyn tyrässä oleville
-Raskaana oleville.
-Kuukautisten aikana. Ylösalaisin oleminen saattaa vaikuttaa hormonaaliseen kiertoon.